Boravak u rodilištu poslije poroda

ponedjeljak, prosinca 11, 2017

Idući post iz teme majčinstva je o boravku u rodilištu poslije poroda. Ovo je moje osobno iskustvo i nadam se da ću vam uspjeti barem malo dočarati tu sliku ukoliko vas zanima.

Poslije poroda sam provela par sati na krevetu sa infuzijom u hodniku jer nije bilo mjesta u sobama. Sva sreća pa sam rodila u 4 ujutro tako da nije bilo puno prometa po hodnicima jer bi me to užasno smetalo. Nakon par sati sam prebačena u dvokrevetnu sobu i već sam se ponadala da će mi boravak biti odličan. Negdje blizu 9 ujutro su mi dovezli u bolničkim kolicima moju bebicu. Spavao je. Obično su bebe tako smještene u kolicima pokraj vašeg kreveta.

 Kada se probudio, sestra je došla pomoći sa prvim pokušajem dojenja. Možda smo se natezali koju minutu, ali kad je beba skužila u čemu je riječ, uhvatila je cicu i nije više puštala. Obišla me još jedna sestra koja mi je pomogla da odem na wc. Na prvu sam mislila da mi ne treba pomoć i zašto bi netko bio sa mnom na wc-u dok ja pišam. Ali vjerujte mi, treba. Da nije bilo sestre skljokala bih se na pod koliko sam bila slaba. Hodala sam puževim koracima. Svako ustajanje sa kreveta i sjedanje ili samo okretanje me boljelo k'o sam vrag zbog šavova. Također, nemojte se plašiti obilnog krvarenja. To je normalno, posebno ako ste rezani i šivani poslije poroda. Znam da sam se ja uplašila kako nikako ne mogu obrisati taj izljev i pitala sam se hoće li ikad stati.

Oko podne smo prebačeni u drugu sobu koju smo dijelili sa još tri mame i tri bebe. Užas! Prva stvar je ta da sam ja rodila u sred ljeta i bilo je jako vruće. Klime su radile na minimumu zbog bebi, a mi se kuhale. Prva stvar koju sam obavila po premještaju je tuširanje. Sestra je bila sa mnom u wc-u i svako malo ispitivala da li sam dobro, trebam li pomoć, dodavala je higijenske potrepštine, ručnike, itd. Svaka čast toj jednoj posebnoj sestri koja je bila preljubazna i dobra. Jedna od najbitnijih stvari koju će vas doktori isoitivati je jeste li imali stolicu. Obično ne puštaju mame iz bolnice ako to nisu obavile. Znam cure koje su lagale da jesu. Ne znam čemu. Ja sam fino rekla da nisam i da ću čepić stvaiti kad dođem kući. Ukoliko mi se učini da nisam dobro idem na hitnu. I doktor me pustio. Napravila sam kako sam rekla, ali neki peti dan jer me bilo jako strah boli pri naprezanju. Bezveze, jer uz čepić sve stvarno ide bez imalo napora. 

Što se tiče te higijene, potreban vam je gel za tuširanje, travel size šampon, fen za kosu je opcionalan (možda, ako ćete roditi zimi), dva do tri veća ručnika, wc papir, vlažne i obične maramice, travel size pasta za zube i četkica, mali češalj, hrpa higijenskih uložaka, blazinice za dojenje. Već ćete kroz prvi ili drugi dan vidjeti treba li vam još nešto te lako možete svojima javiti da vam donesu. Nije potrebno spremati sto putnih torbi za rodilište. Također, odjeću za bebin izlazak iz bolnice neka vam vaši donesu kada dijete bude izlazilo.

Svako jutro očekujte obilazak doktora (vizita). Za vizitu obavezno budete skidale gaćice (one jednokratne mrežaste ili obične), raširile noge i prekrile ih plahtom tako da pr. mame preko puta vas ne gledaju što se sve odvija kod vas dolje i da doktor može lako proviriti. U mom slučaju, ako je doktor jednom u ta tri dana provirio. Nisam sigurna ni da li je iti jedan put. Sad, nemojte me uzeti za riječ jer se više ne sjećam točno tog boravka, onda ide doručak. Doručak je naravno socijalan i užasan. Ta tri dana sam praktički provela gladujući jer nismo smjeli imati hranu iz vana. Barem ja, jer sam to jutro kada je muž došao u posjetu i donio hrpu stvari, pojela kockicu čokolade i popila čašu soka. Navodno od toga mi se bebač osuo po licu i dobio crvenilo. Malo je reći da su me sestre napale kako to mogu jesti čokoladu nakon poroda. Kao prvo nisam znala. Od kud bih znala. Nije da ti itko u bolnici išta kaže. No sve je prošlo ok, bebi drugi dan osip prošao, a ja kad sam došla doma opet se našikala čokolade, i pazite (čuda mi čuda) bebica nije dobila osip. Pa tko tu koga, baš me zanima. Ali bitno je da ti daju u bolnici majčinski boost, točnije da ste loša mama.

Nakon poroda, kao što sam rekla, odvedu dijete na sve pretrage. Vade mu krv i ako se ne varam, cijepe ga. Mislim da to sve piše u otpusnom pismu. Također, unutar ta tri dana, još će vam koji put uzimati dijete da ga pregleda pedijatar. Ukoliko svi nalazi budu u redu i dijete treći dan ne dobije žuticu, onda možete ići doma. Na moju sreću kod nas je sve bilo ok i pušteni smo.

Nemam vam sad šta ovdje posebno pisati o boravku osim toga da se oboružate strpljenjem i da vam vrijeme brzo leti. Bebač je uz vas čitavo vrijeme. Vi mu mijenjate pelene, brišete ga, hranite ga. Ukoliko trebate pomoć sestara, kraj kreveta vam je gumb koji stisnete i jedna će vas obići. Naravno, neće im biti drago ako ih zivkate stalno jer one valjda smatraju da novopečena mama zna sve i da se u takvom stanju može sama nositi sa djetetom. Što se tiče pupka, ja ga osobno u bolnici nisam dirala, to su uvijek sestre rješavale kada su dijete kupale, a pri izlasku mi je jedna posebno objasnila način na koji se to radi, i to  je to. Što se tiče bebinog kupanja, jednu večer su to obavile kod nas u sobi za sudoperom. Kad sam to vidjela život mi se smučio i bilo mi je žao mog malenoga. Kao da je neka lopta, isprevrtale su ga, ispolijevale ispod pipe. Drugih večeri je išao valjda tamo u njihove kupaonice. Ne želim ni znati kako se tamo kupao. Što se tiče presvlačenja, bolnica osigurava pelene i vlažne maramice. Nama je znalo ponestati pa smo koristile svoje. Samo pazite da sestre ne vide, inače će biti zašto ne tražite (a nemate koga tražiti jer vas ne obilaze da bi pitali treba li tko išta).

Najgori dio svega toga mi je bila noć. Samo da vas upozorim da znate da se nećete baš odmoriti. Beba se budi svako malo. Pa ju hrani pa ju presvlači. Kad to sve obaviš, uletit će neka sestra u sobu i ići zapisivati kad si hranila bebu, kad si presvlačila, je li kakao ili piškio. Ja to nisam mogla popamtiti i zapisivala sam na mobitel.

Kod vizite treći dan, doktor će vam reći idete li doma ili ne. Ukoliko idete, sestra će  vas uputiti kada trebate doći prekontrolirati sluh i kada treba ići ortopedu. Isto tako, obavijestit će vas o zaštitnim kremama, dati vam testere nekih i reći koje vitamine trebate imati u pripremi za dijete od osmog dana ( d3). Kada sam taj treći dan čula da idem doma, preporodila sam se. Ne želim se toga više ni prisjećati. Želim što prije zaboraviti, haha. 


Znam da nisam baš ultra detaljno sve opisala. Uistinu se ne sjećam dosta toga. Valjda od šoka i adrenalina. Imam samo jedno za nadodati, boravak mi nije bio ugodan zbog nekolicine medicinskih sestara i odnosa prema novopečenim majkama. Iz tog razloga želim sve zaboraviti.

Kakva su vaša iskustva ako ih imate?
Kissi kissi 
G
Post od blogokolegice Zimzeleni cvijet o istoj tematici možete vidjeti OVDJE.

P.S. Nemam vam nikakvih slika iz rodilišta da možete vidjeti interijer. U tim trenutcima mi nije palo na pamet takve stvari slikati. Imam samo slikice iz rađaone i ovako svog bebača. 

You Might Also Like

5 komentari

  1. Kad ovo citam kao da nismo rodile u istoj bolnici, da se tokiko toga promjenili u 2g, kupale ga u sobi nikad nisu nego ga svaku vece vodile na kupanje, klopa odlicna i smjeli smo svoju hranu imati, oni su bebicu presvlacili sva 3 dana ja sam tek kad sam doska doma, eto jedino sto nismo dibili nikakve testere 😂😂
    Znaci mogu se pripremiti na zivi uzas 😀😀😀

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Evo, to se sve događalo ljeti. Sama mijenjaš pelene, nosaš dijete, hraniš (pokažu možda dva puta ako zoveš, dobro je što ti je to sad drugo pa sve znaš :) ), forsiranje dojenja, kupanje u sobi užas. Ja nisam mogla vjerovati kad sam to vidjela, dijete nikad ne odvoze, osim ako ne ide pedijatru ili ako prima dohranu. Ne mora značiti, nas je ljeti bilo puno, pa možda iz tog razloga sestre nisu bile susretljive niti voljne pomoći. Ja sam prvi put sestru zvala da presvuče dijete, pogledala me tako da sam se zapitala što nije u redu. Kasnije sam skužila da mi mame to moramo obavljati. Eventualno ako popucaš skroz pri porodu onda imaš privilegiju da one mijenjaju. xD u savkom slučaju, sretno i da prođe bolje nego meni ta boravak :)

      Izbriši
  2. Znači what the actual fuck. Kakav ste to pakao prošli? :( Prvi porod mi je bio blagi užas, boravak iza ono, ok. Jedna mlada medicinska sestra mi ga je olakšala svojin razumjevanjen, radila je svoj posa i bila normalna. Drugi porod,obrnuto. Imala san carski rez i boravak u bolnici prije poroda fantasičan, evo odman bi išla na onakav odmor. Osoblje ljubazno, hrana oke (inače san ljubitelj bolničke hrane :D), čistoća uredu - ionako sve sama za sobom uvik dezinficiran. ALI san imala tu (ne)sriću nakon carskog završit na odjelu di su bili 'prirodni porodi'. To što su meni doktori koji su me operirali nakontali da nesmin sama niti pokušat sjedit, kamoli ići na wc ili išta drugo san mogla odman zaboravit. SVE san sama radila uz veliki oprez i nadu da mi šavovi neće popucati. Još kad san išla van govore mi pazi ovo, azi ono, nesmiš sama...bitch what. haha JBG preživile smo. O tretmanu dice bolje da ne tipkamo, očito je svugdi isto. Samo ću napisat da nikad u životu neću zaboravit prvi pregled pedijatra u bolnici, nikad. Milin da je žalosno da samo ovakva iskustva čujen i čitan, i da je isto po ciloj RH.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Truth must be said. I sama se sad tješim, prošlo je, ali ono kako je bilo mora biti napisano jer sam uvjerena, kao što kažeš, toga ima svugdje i bitno je da neka novopečena mama zna što ju može snaći i da se proba barem malo psihički pripremiti i na takve tretmane :)

      Izbriši
  3. Od pisanja svog posta zaboravila sam komentirati tvoj. Sori :)
    Nevjerojatno kako se stvari razlikuju, od rodilišta do rodilišta, a sve živimo u istoj državi i plaćamo iste doprinose. Zato treba pričati o svojim iskustvima, i dobrim i lošim. Ja sam tako birala u koje ću rodilište otići, iako sam se i za Petrovu svega načitala, ali rekoh jedno treba odabrati pa kako god. Gdje si ti uopće rodila? U Sisku ili sam krivo nešto skužila pošto nigdje nisi napisala? Ako ne želiš napisati, sve ok.

    OdgovoriIzbriši

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/Gorgeous-on-a-budget-679688375447454/?ref=aymt_homepage_panel

Flickr Images